Učitelé SPŠP - COP ZLÍN v projektu ERASMUS + 2019-22

Actively against Early School Leaving

STŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA POLYTECHNICKÁ - COP ZLÍN patří mezi pracoviště s vysokou profesní úrovní, což v současné době znamená mnohem větší nároky jak na vedení školy, tak na učitele odborného i teoretického vyučování. Abychom udrželi krok se současnými trendy i s konkurencí, snaží se management školy tuto úroveň stále zlepšovat. Apeluje na učitele, aby stále inovovali své metody výuky i přístup k žákům. Jednou z možností, jak těchto cílů dosáhnout, je účast na mezinárodních vzdělávacích kurzech, seminářích a stínování v zahraničních školách. Ředitel školy J. Charvát po celou dobu svého působení (od srpna 2013) neúnavně pracuje na zlepšení úrovně naší školy i jejího renomé, což se mu velmi daří: nechal zrekonstruovat celou budovu, postavit výtah pro bezbariérový přístup, vybudovat nové dílny pro rozšíření odborného výcviku, mechatronickou a ICT učebnu pro náš nový obor ICT a robotika. Rostoucí počty našich žáků jsou toho jasným důkazem (2013 - 450 žáků, 2022 - 800 žáků). Požaduje od svých pracovníků, aby se stále sebevzdělávali a svým aktivním přístupem jim jde příkladem.

Proto jsme vypracovali tento projekt, který byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Prostřednictvím vzdělávacích kurzů obsažených v tomto projektu měli pedagogové naší školy možnost získat znalosti a praktické dovednosti týkající se všech potřeb organizace. Na kurzech v Portugalsku a na Maltě se účastníci seznámili s inovativními metodologiemi orientovanými na jednání s žáky, u nich je riziko předčasného opuštění školy a na to, jak jim pomoci zvládnout jejich obavy a pozitivně ovlivnit jejich pocity ze studia. Na kurzu na Islandu se vyučující mimo jiné naučili připravit své žáky na zvýšení jejich sebeúcty podporou jejich tvůrčího myšlení a podporou jejich představivosti. Navštívili také "učebny budoucnosti" v různých školách a seznámili se s metodikou využívání mobilních zařízení ve vyučování. Vzhledem k rostoucímu počtu žáků z jiných zemí naše škola potřebuje, aby její učitelé byli obeznámeni s problematikou stereotypů, předsudků, diskriminace a začlenění svých studentů a věděli, jak citlivě tyto problémy se svými studenty řešit. Tato tematika byla na programu kurzu v Lisabonu.

Účastí na metodologickém kurzu v Londýně si naše vyučující angličtiny zlepšila svou fonetiku a přízvuk a získala spoustu zajímavých, až pikantních poznatků z britské historie a kultury. Jejich předáním studentům vzbudila až nečekaný zájem o britské reálie.

Vyučující anglického jazyka a matematiky zažili stínování na škole stejného typu v Budapešti (Komplex SzC), kde jsou jejich zkušenosti se žáky s ADHD, hyperaktivitou dalšími SPU podstatně větší než u učitelů SPŠP-COP, což bylo velkým přínosem pro výuku na naší škole.

A v neposlední řadě stínováním školy stejného typu ve španělské Granadě se zástupci vedení naší školy seznámili se školským systémem ve Španělsku, jejich principem odborného vzdělávání a měli možnost vzájemně si předat své zkušenosti a postřehy ze způsobu vedení obou škol, což bylo oboustranně přínosné.

Mgr. Kateřina Dvořáková, MBA, koordinátorka projektu

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky